lørdag den 20. marts 2010

Mit næste albumkøb

Jeg vil ikke lægge skjul på det, jeg er selv musiker, havde musik på højniveau på gymnasiet og er en meget ivrig og koncentreret lytter (hvilket kan føre til underlig mimik når jeg spiller og øjensynligt ukontrollerede kropsbevægelser når jeg lytter). Netop af denne grund kræver jeg også et ekstra, kunstnerisk præg i min musik - jeg er kræsen, men når jeg finder noget, jeg synes er godt, så synes jeg til gengæld også det er VIRKELIG godt!

En af de ting, jeg lidt har savnet i musik på det seneste, er progressivitet (mangel på fast, repetitiv sangstruktur, usædvanligt akkordvalg og generelt musikalske kneb, afledt af 60'ernes psykedeliske rock). Og det har jeg fundet et nyt band, der har! Eller, nye og nye, de startede i 1999. Men i forhold til Rush (1968-), Dream Theater (1985-) og Porcupine Tree (1987-), så må 1999 siges at være relativt nyt. Mine damer og herrer, The Pineapple Thief's seneste single "Shoot First" - og de har søreme et nyt album på vej til udgivelse i løbet af 2010:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar